Dijital içerik, bizlere ulaşan her türlü ses/video/görüntü/fotoğraf vb. insan üretimi metadır. Hislerimizi olumlu ya da olumsuz etkileyebilen etkileyici içerik türüdür. Firmalara ve bireylere olumlu yansıyan dijital içerikler, satışları artırabilir. Örneğin; firma sahibi olduğunuzu düşünelim. Kötü içeriklere sahip firma, rakipleri arasında sönük bir izlenim bırakabilir. Eğer kullanıcılarınız sizlerin ürettiği içeriklerden memnun kalmazsa satışlarınız dahi etkilenebilir. Bu gibi durumlarla karşılaşmamanız için dijital dönüşüme uyum sağlamak zorunda hissedebilirsiniz. Doğru noktada olduğunuzu ve başında ‘dijital’ bulunan birçok içeriğe bir göz atmanızı tavsiye edebiliriz 🙂 Dijital kategorisi altında onlarca yeni kavrama ait bilgiler yer alacak. Burayı takip ederek dijital dönüşümden haberdar olabilirsiniz. Peki, dijital içerik konusunu biraz daha açalım mı?
Dijital İçerik Nedir?
Okuduğunuz blog yazılarından izlediğiniz youtube videolarına kadar her şey dijital içeriktir. Geniş bir konu olduğundan dolayı, konunun sizi ilgilendiren kısımlarına öncelik verebilirsiniz. Kendi açınızdan düşünmeniz gerekirse, dijital içeriğe neden ihtiyaç duyduğunuzu sorgulayabilirsiniz. Bir firmanız varsa ve siz satışlarınızı artırmak istiyorsanız, buna uygun içerikler üzerinden dijital içeriği anlamaya çalışabilirsiniz. Diğer bir örnekle, firmanızın yalnızca. bilinirliğini artırarak marka değerini yükseltmek istiyorsunuz diyelim. Öyleyse firmanızı daha görünür kılacak içeriklere yoğunlaşabilirsiniz.
İçerik kavramı, TDK’de de kendine yer bulmaktadır. Uzmanlarımız, içerik kavramını ilk olarak ‘bir şeyin içinde bulunanların bütünü’ olarak vermektedir. Buna ek olarak, 4 anlam daha bulunmaktadır. Türk Dil Kurumu’nun Güncel Türkçe Sözlüğü’nden faydalandığımızı belirterek sözlüğümüze bir bağlantı vereceğiz. Sözlük üzerinden birçok yeni kelimeyi sorgulayabileceğinizi hatırlatmak isteriz. Ancak, bazı kelimeleri bulamayabilirsiniz. Çünkü, dijital dönüşümün hızı bir miktar daha büyük olabilir. Bu nedenle, kısmi olarak kendi düşüncelerimizi katmak durumunda kalabiliriz.
Dijital İçerik Neden Önemlidir?
İçerik, hedef kitleye duyguyu aktarmakla kalmaz. Hedef kitlenin hareketlerini yönlendirmek üzere yazılır. O nedenle, firmalar ve sosyal medya etkileyicileri (influencer) içeriğe büyük önem vermektedirler. Doğrudan markanızın bilinirliğini artırarak satışlarınızı hızlandırabilecek bir alana neden önem vermeyeceksiniz ki? İşte tam olarak bu gibi nedenlerle ‘içerik üretimi’ profesyonel bir sektör olarak gelişim göstermektedir. Artık dünyada milyonlarca insanın ekmek yediği bir sektör daha oluşmaktadır. Ayrıca, sosyal medya etkileyicilerinin ürettikleri içeriklerin e-ticaret satışlarının %20’lik kısmına destek olduğu yapılan araştırmalarda yerini almıştır. E-ticaretin 5 önemli payından 1’ini sosyal medya içeriklerinin belirlediği doğrulanmıştır.
Günümüzde sosyal medya üzerinde her yerde reklamla karşılaşabiliyoruz. Birçok içerik üretici reklamlardan geçinerek işine devam ediyor. Onlar da reklam içeriği oluşturarak ekonomiye katkıda bulunuyorlar. Elbette, kaliteli içerik başarıyı getiriyor. Kaliteli olarak bilinen içeriklerin arasına alınan reklamlar ise milyonlarca insanın geçim kaynağı oluyor. Bu noktada, dijital içerik hiç de azımsanmayacak biçimde önem kazanıyor.
İçerik Neyi İçerir?
İçerik, insanların duygusuna hitap eden herhangi bir görüntüyü veya sesi içerir. İnsanların hoşuna gidecek bir tepkiyi veya ruhlarına huzur verecek kelimelerin bütününü içerir. İçerik, insanları harekete geçirecek değerli bir bütünü oluşturur. “Karar al ve harekete geç” sloganı gibi düşünebilirsiniz. Çünkü, eğer harekete geçerseniz hedeflerinize doğru ilerleyebilirsiniz. Hedeflerinizin size yaklaşmasını istiyorsanız kaliteli dijital içerik üretmek zorundasınız. Eğer üretemiyorsanız bunu dışarıdan temin edebilirsiniz. Onlarca kaliteli içerik ajansı bulunmaktadır. Buralarda çalışan binlerce yetenekli genç yazar vardır. Eğer yapamıyorsanız bunu başka yerden almak zorunda kalabilirsiniz. Asla çekinmeyin ve harekete geçmekten korkmayın.
Hareket, insanı yeni bilgilere doğru ilerletir. Yenilik ise genellikle bereketli sonuçlar doğurur. Anonim olan değerli bir söz biliyoruz. Neredeyse her zaman geçeli olmuştur. Bugün alacağınız kararları düşünün. Hemen etki etmesini beklemeyin. Yarınlarınızı, şimdi verdiğiniz kararlar belirleyecektir. Dijital içerik ise sözlü veya yazılı metalardır. Satılmak için üretilen her şey dijital içerik olabilir. Neye ihtiyacınız varsa fotoğraf/metin/video gibi başlıklar belirleyerek hedeflerinize ilerleyebilirsiniz.
Kaliteli İçerik ile Neler Kazanabilirsiniz?
Markalar, kendi hedef kitleleriyle uyumlu sosyal medya etkileyicilerine reklam vererek kendilerini tanıtabilirler. Bunu yaparken de hedef kitlelerine uyumlu metin yazdırabilirler. Kaliteli içerik üretimi, firmayı veya bireyi doğru biçimde hedef kitleye ulaştırır. Böylelikle, herkes mutlu olur. Hedeflerinize uygun kitleyi belirlediyseniz içeriklerinizi hemen hazırlatabilirsiniz. DEUDEN ve içerik üretimi markaları, sizin için değerli olan içeriği üretmek için 7 gün 24 saat çalışıyor. Daima hızlı hizmet verebilmek için yalnızca üniversite mezunu gençlerle çalışarak size hizmet vermeye devam ediyor. Kendi uzmanlık alanları bulunan gençlerle, hedef üzerine semantik içerikler üreterek sizi en iyi biçimde tanıtmaya ve size kazandırmaya devam ediyor. Eğer içerik üretimi alanında ihtiyaçlarınız varsa bizimle iletişime geçerek uygun fiyatlarda bulunan hizmetlerimizden alabilirsiniz. Dijital dönüşüme hızlıca uyum sağlayarak başarılı sonuçlara yelken açabilirsiniz.
1 yorum